Στα τέλη του 1800, η προοπτική της ανάπτυξης ενός πρακτικού υποβρύχιου σκάφους ενδιέφερε πολλά από τα Ευρωπαϊκά κράτη. Υπάρχει αναφορά ότι ο Έλληνας μηχανικός Ν.Γρυπάρης κατασκεύασε ένα πειραματικό υποβρύχιο, ονόματι «ΓΡΥΠΑΡΑ» στο 1880 και το δοκίμασε στα νερά του Φαλήρου. Δεν υπάρχει κανένα αρχείο που να πιστοποιεί ότι κατασκεύασε ένα κανονικού μεγέθους λειτουργικό υποβρύχιο.
Το 1885, ο Αγγλικής καταγωγής George William Garrett παρήγαγε ένα σχέδιο για υποβρύχιο που να δύναται να βάλει τορπίλες το οποίο κατασκευάστηκε από τον Σουηδό κατασκευαστή πλοίων Thorsten Nordentfelt. Στις δοκιμές για το “NORDENFELT (Ι)” όπως ονομάστηκε προσκλήθηκαν και παρευρέθηκαν παρατηρητές του ναυτικού από πολλές Ευρωπαϊκές και Λατινο-Αμερικάνικες χώρες, αλλά δεν έμειναν εντυπωσιασμένοι. Όμως η Ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να το αγοράσει για 9.000 Βρετανικές λίρες. Το Ελληνικό Ναυτικό το δοκίμασε στα νερά του Φαλήρου, χωρίς ικανοποιητικά αποτελέσματα. Παρέμεινε στην δύναμη του στόλου μέχρι το 1901, χωρίς να είναι επιχειρησιακό.